Pražské letiště v Ruzyni, dnes nazývané jako Letiště Václava Havla, bývalo za socialismu mnohem menší. Vlastně bychom mohli říci, že to bylo takové malé útulné a přehledné letišťátko, s odstavným parkovištěm, vyhlídkovou terasou, Technickým blokem pro řízení letového provozu a administrativní budovou, která byla součástí příletové a odbavovací haly. Uvnitř haly se nacházely vzrostlé datlové palmy v květináčích a měli jste tu pocit volnosti a naprosté pohody. Letiště v té době také odbavilo mnohem méně cestujících, než dnes, což také souviselo s tím, že byl i menší automobilový provoz https://www.stredniskoly.cz/obor/provoz-a-ekonomika-dopravy.html – byla to zkrátka jiná doba, výrazně poklidnější.
I přes mohutný technický rozvoj letiště v Praze, s větší zastavěnou plochou, se tu nyní můžeme dočkat některých výhod, které tu v době socialismu neexistovaly. Dnes si kupříkladu můžete pronajmout vůz a vycestovat s ním přímo z letiště nejen do Prahy, ale i kamkoli jinam. Autopůjčovna na letišti v Praze se nachází na výhodném, přímo atraktivním místě, co se týče turistických možností, je odtud vynikající dopravní spojení mnoha směry, a tak vám postačí pouze zjistit, kam se s autem vypravit na výlet nebo i delší pobyt.
Kupříkladu pokud vás lákají Krušné hory, v současnosti údajně s velmi čistým povětřím, což za socialismu nebývalo, po rozestavěné dálnici D6 a silnici E48 nebo dálnici D7 tam dorazíte za půl druhé hodiny a můžete se kochat krásnými výhledy třeba z nejvyšší hory Klínovec. Do Lužických a Jizerských hor vás zavede dálnice D10, do Krkonoš dálnice D11 a na Šumavu zamíříte po dálnicích označených jako D3, 4 nebo 5.
Mezi tipy na výlety můžeme doporučit desítky hradů a zámků, hradních zřícenin a rozhleden a jste-li milovníky vodní turistiky, pak stojí za to objevit krásy krajiny podél horního toku Vltavy, Berounky, Lužnice, Sázavy, Ohře nebo Otavy.